Celebra autoare britanică J.K.Rowling se lansează în literatura „serioasă” cu un roman matur şi ambiţios, intitulat Moarte subită.

Nu este plin de fiorul magiei, nu conţine vrăji sau instrucţiuni pentru un joc reuşit de Quidditch, nu este nici măcar un roman poliţist, aşa cum ar sugera titlul. Ce avem în faţă este o sagă a vieţii de zi cu zi, o încercare de a da la o parte vălurile indiferenţei noastre pentru a vedea că în străfunduri, zace perpetua nevoie umană de a comunica, de a iubi şi de a împărtăşi emoţii. Nu există un erou, nu există contra-erou, personajele ocupând poziţii egale în structura cărţii. Mai mult decât atât, prin statutul lor modest, locuitorii unui orăşel din Marea Britanie, Pagford, transmit mai multe decât au făcut-o spectaculoasele personaje din lumea vrăjitorilor.

Moarte subitaCultul individualităţii

Într-un interviu acordat unui cotidian american, autoarea a dezvoltat ideea din spatele acestui nou proiect literar. Mândrindu-se cu structura romanului său, împărţit în mai multe planuri narative, J.K. Rowling a atras atenţia că diferenţa dintre sărăcie şi bunăstare conduce la neînţelegeri între membrii unei comunităţi, oricât ar fi ea de restrânsă. În volumul de faţă, Krystal Weeedon, adolescenta provenită dintr-o familie dezorganizată, atrage cam toate intrigile şi uneşte destinele personajelor, făcându-le să se întrebe ce au făcut ei pentru destinul lui Krystal.

Existenţa lui Krystal este ca o cometă în acest mediu sufocat de ambiţii mărunte, în această societate care a uitat să mai trăiască întru comuniune. Datorită ei, doctoriţa Parminder Jawanda îi mai dă o şansă fiicei sale depresive, datorită ei, Andrew Price se apropie şi mai mult de fata visurilor lui, Gaia Bawden, datorită ei, Sukhvinder descoperă cum e să fii eroul oraşului după un îndelung anonimat şi tot datorită ei, Fats Wall îşi dă seama că în fuga lui după autenticitate, a ratat un lucru poate la fel de important, căldura umană. De aceea, J.K. Rowling afirmă că cea mai importantă întrebare pe care acest roman o adresează cititorilor este:

„Ce ne facem cu Krystal Weedon?”

Citește continuarea recenziei pe BookBlog.