PPP_Sai invatam pe copii sa gandeasca_siteDată  fiind creșterea explozivă a folosirii telefonului mobil în rândul copiilor și adolescenților, este  important să se înțeleagă impactul, atât cele pozitiv, cât și cel negativ, pe care utilizarea telefonului mobil îl are  asupra copiilor. Având  în vedere că telefoanele mobile au devenit o parte obișnuită a vieții de zi cu zi a acestei generații. Majoritatea persoanelor presupun că acestea nu pot fi decât utile. Totuşi, cercetările arată că telefoanele mobile pot  avea un impact negativ asupra capacității copiilor de a procesa anumite informații.

Este adevărat — dependența crescândă de  tehnologie reduce  ocaziile în care  copiii și adolescenții pot  rezolva probleme și, în cele din  urmă, de a gândi.  Un articol recent care  prezenta anticipat un  studiu larg, realizat la nivel  național, sugerează că excesul de tehnologie face ravagii asupra capacității copiilor de a‑și utiliza memoria de lucru. Memoria de lucru este  capacitatea de a păstra informațiile în memoria de scurtă durată până în momentul în care realizezi ce trebuie să faci cu informația. Deoarece atât de multe date  și atât de mult spațiu de stocare sunt disponibile  pe un  telefon mobil, copiii și adolescenții nu  mai  au nevoie să rețină multe lucruri (spre exemplu, numerele de telefon). În consecință, ei nu își consolidează această abilitate. Ei se bazează pe tehnologie pentru a‑și planifica ziua  și a le aduce aminte de responsabilitățile pe care  le au,  mai  degrabă decât să‑și  consolideze  aptitudinea interioară de a face acest  lucru. Tehnologia este un instrument minunat, care  poate ajuta la gestionarea timpului și la planificarea acestuia, însă poate să devină un obstacol atunci când copiii și adolescenții se bazează doar pe el, în detrimentul asumării responsabilității personale. Atunci când neglijează îndeplinirea unui angajament deoarece telefonul mobil nu le‑a reamintit acest  lucru, din  ce în ce mai mulți adolescenți dau  vina pe telefon, în loc să își asume greșeala comisă, de parcă aceasta ar fi o scuză perfect acceptabilă.

Fragment din Să-i învăţăm pe copii să gândească de Darlene Sweetland, Ron Stolberg 

În plus, este  mult mai probabil să ne reamintim lucrurile cele mai  recente pe care  le‑am  trăit. O conversație recentă sau  ceva ce am  citit  de curând va rămâne stocat în  memoria noastră pe termen scurt până în momentul în care  trăim noi  lucruri care  să le ia locul. Atunci când un  adolescent își  verifică la fiecare câteva minute telefonul mobil, trimite mesaje, utilizează mijloacele de socializare, se uită  la poze și își verifică mesajele electronice, atunci toate aceste activități vor fi lucrurile care  vor fi reținute în memoria de scurtă durată. Acest lucru înseamnă că adolescenții nu  își vor aminti cel mai  probabil ce i‑ai rugat să facă înainte să înceapă să se joace  cu telefonul mobil, pentru că este  posibil să aibă  zece  noi  experiențe care  să le șteargă acea  amintire în doar câteva minute. Dacă vă rugați copilul să ducă  gunoiul, să îi dea de mâncare câinelui sau  să își deretice prin cameră în timp ce el se joacă  cu telefonul mobil, vă dorim baftă. Atunci când copiii sunt conectați la telefon, sunt deconectați de la mediul înconjurător și de la tot ce se petrece în jurul lor, ceea ce include a fi atenți și a‑și aduce aminte de rugămințile tale, precum și a observa indiciile din  mediu care  le‑ar  putea reaminti ce au de făcut.

Timpul de teme  trebuie separat de timpul  de telefon

Telefoanele inteligente dispun de o mulțime de instrumente utile care  pot  părea ajutoare de nădejde la teme. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor, un telefon mobil nu ar trebui să facă parte din  acest  proces. Copiii  sunt mult prea adesea distrași de alte  lucruri pe care  pot  să le facă pe telefonul mobil, în loc să își facă temele. Este  mult mai amuzant să verifici  noutăți pe rețelele sociale, să verifici mesajele electronice sau  să joci un  joc decât să faci teme. Pur  și simplu, este  mult prea tentant pentru majoritatea copiilor. Așadar, fii cu băgare de seamă atunci când copiii au la ei telefoanele mobile în timp ce fac teme sau învață.