Conectează-te de David Bradford și Carole Robin, apariție recentă la editura Lifestyle Publishing, este un ghid revoluționar care te învață cum să construiești relații pline de satisfacții cu colegii, prietenii, partenerii și familia, inspirat din programul de master Dinamica interpersonală (alintat de studenți „Touchy-Feely”) susținut de autori la Școala de Afaceri a Universității Stanford.

Este posibil să ai deja una sau două relații excepționale — poate chiar mai multe. În aceste relații ești vizibil, cunoscut și apreciat pentru cine ești cu adevărat, nu pentru versiunea ta revizuită. Sutele de prieteni de pe Instagram știu, poate, ce ai comandat la cină în restaurantul elegant de săptămâna trecută, dar persoana cu care ai o relație excepțională știe că te confrunți cu probleme alimentare sau că la cina respectivă ai discutat cu partenerul tău despre întemeierea unei familii, ori poate ați cântărit avantajele și dezavantajele schimbării locului de muncă.

Capacitatea de a crea relații puternice cu ceilalți este esențială pentru o viață împlinită și pentru a deveni mai eficient la locul de muncă. Mulți dintre noi ne luptăm permanent să construim conexiuni personale și profesionale solide sau suntem incapabili să gestionăm dificultățile care apar când devenim mai apropiați unii de alții. O relație excepțională – acea relație în care ne simțim pe deplin înțeleși și sprijiniți – poate părea ceva magic. Însă adevărul este că procesul de construire și hrănire a acestor relații poate fi teoretizat, învățat și aplicat.

Întrebarea este: Cum poți realiza acest lucru? Cum poți avansa o relație de-a lungul acestei axe? David Bradford și Carole Robin și-au dedicat viața încercării de a ajuta mii de studenți și clienți — iar acum, și pe tine — să găsească răspunsul la această întrebare. Câteva decenii la rând, Bradford și Robin au susținut prelegeri pe tema competențelor de relaționare (acele soft skills atât de căutate în ziua de azi) în cadrul programului de master al Școlii de Afaceri a Universității Stanford, au fost coach și consultanți pentru sute de directori executivi.

Conectează-te te învață cum să îți transformi relațiile superficiale în unele excepționale cultivând autenticitatea, vulnerabilitatea și onestitatea, fiind dispus să soliciți și să oferi ajutor, să îți asumi angajamente și să gestionezi productiv conflictele. Conceptele autorilor sunt exemplificate cu studii de caz și susținute de rezultatele cercetărilor în domeniu. Conectează-te este o resursă importantă pentru oricine dorește să-și îmbunătățească relațiile existente și să construiască relații noi, în orice etapă a vieții sale.

În acest tip de relație excepțională:
1. Poți fi tu însuți fără rezerve, la fel și cealaltă persoană.
2. Amândoi sunteți dispuși să vă arătați vulnerabilitatea.
3. Poți avea încredere că mărturisirile nu vor fi folosite împotriva ta.
4. Puteți fi sinceri unul față de celălalt.
5. Conflictul este gestionat în mod productiv.
6. Amândoi sunteți dedicați evoluției și dezvoltării reciproce.

„Acum e mai clar decât oricând că pentru a avea o viață satisfăcătoare și sănătoasă e esențial să-ți clădești relații excepționale. Conectează‑te este o carte practică și universală, pe care o recomand cu încredere; ne arată că, învățând să ne conectăm cu noi înșine, ne putem conecta mai ușor cu ceilalți și putem construi relații înfloritoare.“ — Arianna Huffington, fondatoare și manager executiv al companiei Thrive Global

„La LinkedIn, «Relationships Matter“» (relațiile contează) este una dintre valorile noastre esențiale, deoarece conexiunile personale pe care ți le creezi rezistă și dacă schimbi serviciul, compania, cariera. Conectează‑te oferă o hartă convingătoare și extrem de accesibilă pentru construirea unor relații care ne pot aduce succes profesional și împlinirea personală. Recomand cu încredere această carte.“ — Reid Hoffman, co-fondator LinkedIn și co-autor al cărților Blitzscaling și The Alliance

David Bradford este Conferențiar Emerit, ținând cursuri de leadership la Școala de Afaceri a Universității Stanford, unde a participat la elaborarea cursului de Dinamică interpersonală („Touchy Feely”). Trăiește în Berkeley, California, cu soția sa cu care este căsătorit de mai bine de 50 de ani.

Carole Robin a fost Conferențiar, ținând cursuri de leadership timp de mai mult de 20 de ani la Universitatea Stanford, înainte de a fi unul dintre autorii cursului „Leaders in Tech” creat special pentru a adapta principiile și procesele „Touchy Feely” pentru managementul executiv al companiilor din Silicon Valley. Trăiește în Palo Alto, California, împreună cu soțul ei cu care este căsătorită de 35 de ani.