Process Communication (metoda prezentată în noul volum CUM SĂ LE SPUN) este un instrument pentru comunicarea interpersonală, motivare și prevenirea comportamentelor distructive generate de stres, o metodă folosită încăpând cu 1978 de NASA pentru pregătirea echipelor de astronauți.
Aplicată în cele mai diverse domenii – de la management la dezvoltare personală, de la educație și asistență medicală la politică, biserică sau apărare – Process Communication este o metodologie fundamentată științific de interpretare a personalității umane și a dinamicii comunicării interpersonale.
Rod al școlii americane, metodologia a fost dezvoltată de dr. Taibi Kahler și are la bază 20 de ani de cercetare științifică a mecanismelor comportamentale umane. Gérard Collignon, psiholog și psihoterapeut francez, prieten și colaborator apropiat al lui Kahler, a introdus și dezvoltat metoda în Europa.
Ciprian Moga, trainer Process Communication și unul dintre traducătorii cărții, spune:
Această carte ne explică ce se întâmplă atunci când există sau nu chimie între două persoane sau cum să intrăm pe aceeași lungime de undă cu interlocutorii noștri și să ne transmitem mesajul. În management, vânzări și relații cu clienții, marketing și comunicare, politică, în familie sau în viața privată, fiecare suntem confruntați zilnic cu provocarea de a ști cum să ascultăm sau cum să ne transmitem mesajul. Adeseori greșim așteptându-ne ca celălalt să răspundă la fel ca noi, deși nu suntem toți „formatați” la fel.
Printre personalitățile globale care folosesc Process Communication se numără Bill Clinton, Hillary Clinton sau Generalul Wesley K. Clark, fost comandant al Forțelor NATO (1997-2000). Pe de altă parte, mari companii europene și americane (Coca Cola, IBM, Microsoft) aplică această metodologie ca pe un instrument extrem de eficace de management, în coeziunea echipelor și în orientarea către client.
CUM SĂ LE SPUN a fost scrisă de Gérard Collignon pentru explicarea metodei pe înțelesul tuturor, fiind vândută în Franța în 50.000 de exemplare. Ilustrată cu o mulțime de exemple din viața reală și scrisă într-un limbaj accesibil, cartea pune la îndemâna cititorului instrumente pentru o cartografiere a propriei lor personalități și a semenilor, cu puncte forte și slăbiciuni, cu preferințe și factori de motivare, comportamente negative (distructive) sub stres și altele. De asemenea, aproape o jumătate din carte prezintă cum putem aplica conceptele Process Communication în viața reală – în interacțiunile de la serviciu cu colegi, șefi sau colaboratori, în vânzări, în educație și acasă.
Leave a Reply