Tema homeschoolingului, a școlarizării la domiciliu, e tot mai discutată în ultima vreme și chiar Ministrul Educației a vorbit recent despre avantaje și dezavantaje.
Iată mai jos și unul dintre avantaje, prezentat printr-o anecdotă relatată de educatorul ce-a pus bazele școlarizării la domiciliu, John Holt, într-o carte tradusă nu demult la Editura Trei:
Unul dintre numeroasele mari avantaje ale școlarizării la domiciliu (homeschooling) este că, nefiind închiși în școală, copiii au ocazia să-și vadă părinții și pe alți adulți muncind și, dacă doresc (așa cum este cazul de multe ori), pot să-i ajute.
Într-o vară, când Tommy nu avea decât patru sau cinci ani, familia sa avea un cal pentru călărie. Tatăl lui Tommy m-a rugat să construiesc un mic ocol pentru cal în spatele casei și mi-a arătat cum: să sap niște găuri pentru stâlpi (muncă grea în solul acela compact și cleios), să bag stâlpii în găuri, să înfășor sârmă în jurul lor și să atârn bușteni de ele, pentru împrejmuire. Așa am procedat și ocolul a rezistat cât timp a avut familia caii.
Multe ore din acele zile în care săpam sub soarele arzător din New Mexico, Tommy stătea cu mine, “ajutându-mă” — mutând movilițe de gunoi dintr-o parte în alta cu lopata sau cu tractorul lui și punând gunoiul înapoi în găuri odată ce fuseseră băgați stâlpii. Nu i-am cerut eu să facă asta și nici nu l-am recompensat după aceea. Dar el a văzut că se muncește de-adevăratelea și a vrut să participe.
Leave a Reply