Strategiile de predare eficientă pentru elevii cu ADHD sunt orientate către componentele esenţiale ale tulburării, aşa cum sunt descrise acestea de criteriile DSM-5, explică psihiatrul și consultantul școlar William Dikel în cartea Sănătatea mentală a elevului. Ghid pentru personalul didactic.
Este important – continuă autorul – ca sala de clasă să fie bine organizată şi personalul didactic să aibă reguli şi aşteptări clar definite pentru fiecare elev. Consecvenţa este esenţială. Metodele ce includ activităţi practice tind să aibă mai mult succes decât utilizarea în exces a cărţilor şi a altor materiale tipărite. Angajarea mai multor simţuri în activităţi îl ajută pe elev să stăpânească mai bine materia.
Descriem în cele ce urmează câteva strategii eficiente pentru matematică:
- Cereţi elevului să folosească hârtie liniată sub formă de coloane sau pătrăţele pentru a-l ajuta să ordoneze materialul.
- Faceţi cópii pentru elevii care au probleme de transcriere a informaţiei verbale sau scrise.
- Reduceţi numărul de probleme pe care trebuie să le rezolve elevul. Numărul prea mare de probleme de rezolvat poate fi copleşitor pentru el şi, astfel, poate fi ratat scopul temei.
- Subliniaţi cele mai importante informaţii în cartea elevului.
- Definiţi clar lucrările ce trebuie efectuate, folosind materiale autocolante şi altele asemenea.
- Daţi de lucru în porţii gestionabile, câte o pagină o dată, pentru a evita ca elevul să se simtă copleşit.
- Asiguraţi-vă că fişele cu teme nu sunt prea încărcate şi aglomerate cu informaţii. Fişele trebuie să aibă multe spaţii albe.
- Ori de câte ori este posibil, permiteţi elevilor să folosească instrumente de ajutor cum sunt calculatoarele, tabelele de multiplicare şi aşa mai departe.
- Evitaţi testele contra cronometru, dacă sunt frustrante pentru elev.
- Întotdeauna enumeraţi clar şi concis care sunt aşteptările pe care le aveţi de la elev.
Pentru noi strategii privind lecțiile de compunere, citiți mai departe în Sănătatea mentală a elevului. Ghid pentru personalul didactic.
Leave a Reply