JOI, 25 februarie, Săptămâna Psi pentru Părinți vă propune să faceți un pas în spate și să vă întrebați: Mai știu oare să mă joc?, Aș vrea să fiu propriul meu copil?, Cum pot să cresc un copil care să știe să se ajute singur?

700-X-330

Întâlnirile vor avea loc de la 18.30 în rețeaua Librăriilor Cărturești din țară. Intrarea este liberă, iar cărțile de parenting și psihologia copilului de la Ed. Trei vor putea fi cumpărate cu 25% reducere pe tot parcursul săptămânii. Iată și temele propuse de psihologii și psihoterapeuții care vor vorbi JOI:

***

BUCUREȘTI (Verona): Cum să ne ajutăm copiii să aibă succes în viaţă?

Invitat: Irina Petrea

Descrierea evenimentului
: Fiecare părinte îşi doreşte ca propriul său copil să reuşească în viaţă cât mai bine, să fie sănătos şi să fie fericit, dar cum putem transforma această dorintă legitimă într-un obiectiv realizabil? Ce putem face pentru copilul nostru pentru a-l ajuta să se dezvolte armonios şi să devină un adult fericit? Ce trebuie să evităm spre a nu risca să ne transformăm fără, să ştim, în principalele obstacole din calea succesului copilului nostru? Cât de mult îl putem ajuta şi cât de mult îl putem învaţa să se ajute singur? Împreună vom gasi răspunsurile la toate aceste întrebari şi la multe altele.
Irina Petrea-Sullivan este psihoterapeut cu formare în hipnoză clinică și terapie eriksoniană, doctorand în științele educatiei și formator. Pe lângă activitatea de la cabinet, Irina Petrea-Sullivan susține cursuri, conferințe, workshopuri și tabere de educație parentală. Este autoarea a două volume Supernanny și scrie articole de parenting în reviste și pe www.irinapetrea.ro.

***

CLUJ-NAPOCA (Iulius Mall): Cuplu şi parenting! Provocări şi posibile soluţii
Invitaţi: Alexandra Gorea, Amfiana Gherman

Descrierea evenimentului:
Ştiaţi că la doi-trei ani după naşterea unui copil, două treimi din cupluri devin nefericite în relaţia de cuplu şi o bună parte din ele se despart? Cealaltă treime în schimb trece cu bine prin această perioadă dificilă – partenerii se susţin şi sunt o familie fericită. Haideţi să aflăm împreună cum putem să ne protejăm relaţia şi să fim niște părinţi ”suficient de buni”!
Amfiana Gherman
e psihoterapeut specializat în relaţii de cuplu, lector universitar la Catedra de Psihologie Clinică şi Psihoterapie, Universitatea Babeş-Bolyai.
Alexandra Gorea
e psihoterapeut, educator parental și specialist în disciplinarea pozitivă a copiilor. E fondator al Playful Learning (Centru Educaţional, Creşă şi grădiniţă, Jucarii Educaţionale).

sapt psi 2016 parinti - joi

TIMIȘOARA (Mercy): Ai vrea să fii propriul tău copil?
Invitat: Oana Dău-Gaşpar

Descrierea evenimentului: Workshopul este o invitaţie la joacă pentru părinţi, dar şi la o reflecţie despre joacă, jocuri şi jucării. Cine câştigă? Cine pierde? Cine suferă? Cine se simte iubit? Ce se întâmplă dacă uităm să ne jucăm?… Sunt întrebări la care vom căuta răspunsuri împreună într-un workshop interactiv, la care puteți venii cu propriile voastre întrebări şi soluții.

Oana Dău-Gaşpar este psiholog, doctor în Ştiinţele Educaţiei, lector universitar, trainer de dezvoltare personală și consultant în resurse umane.

***

IAȘI (Palas): Influenţa copilăriei părintelui asupra relaţionării cu propriul copil
Invitaţi: Alina Silvestru, Cristina Grosu

Descrierea evenimentului:
Stiluri de parentaj, stiluri de ataşament, nevoi relaţionale, scenariul de viaţă, stările eului, convingerile limitative, interdicţiile şi directivele parentale, consecințele abuzurilor, influenţe în procesul învațării – iată cuvintele-cheie ale atelierului dedicat moștenirii transgeneraținale a stilurilor de parentaj.
Alina Silvestru este psiholog clinician, psihoterapeut, logoped și doula.          
Cristina Grosu
este psiholog clinician, logoped și psihoterapeut cu peste 10 ani de   experienţă.

***

BRAȘOV: Memorie şi învăţare şcolară
Invitat: Aurel Ion Clinciu

Descrierea evenimentului: Avalanşa informaţională actuală solicită limitele memoriei încă de la vârste foarte fragede, generând aşa-numita „patologie informaţională”. În condiţiile noilor tehnologii informatice, memoriile „externe” par să suplinească până la un punct capacităţile memoriei umane. În prima parte a evenimentului va fi analizată comparativ memoria umană şi memoria artificială, indicând specificul şi modul de lucru al fiecăreia, cu exemple de performanţe mnezice excepţionale şi cu câteva aplicaţii practice. Ulterior se va prezenta pe scurt modelul memoriei de lucru şi vor fi indicate condiţiile unei memorări eficiente, luând în calcul particularităţile materialului de memorat şi ale elevului care memorează. Este adus în discuţie conceptul de metamemorie, evidenţiind rolul motivaţiei de succes, al activismului şi al repetiţiilor în memorarea durabilă. Întregul eveniment va fi agrementat cu exemple din practica curentă a învăţării şcolare. La final se va răspunde întrebărilor participanţilor.

Aurel Ion Clinciu este profesor la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din Universitatea Transilvania din Braşov. Domeniile sale de expertiză sunt psihologia clinică, statistica aplicată în psihologie, metodologia cercetării, evaluarea psihologică şi psihanaliza. Are o îndelungată experienţă de practician în domeniul psihologiei infantile şi al dezvoltării. Este autorul mai multor instrumente de evaluare psihologică recunoscute la nivel naţional: ”Bateria Memoriei de Lucru”, ”Metoda de evaluare a maturităţii mintale a preşcolarului”.

***

ARAD: Premisele formării unei stime înalte de sine la copil

Invitat: Angela-Carmen Plăcintar

Descrierea evenimentului:
Stima de sine se formează încă din copilărie şi reprezintă fundamentul unei relaţii armonioase atât cu propria persoană, cât şi cu cei din jur. Modul în care părinţii contribuie la formarea stimei de sine a propriului copil influenţează semnificativ modul în care acesta întâmpină pe parcursul vieţii relaţia cu prietenii, relaţia cu şcoala/munca, relaţia de cuplu şi, eventual, relaţia parentală. Tema propusă oferă părinţilor sugestii privind modalităţi de a contribui la formarea unei stime înalte de sine la copil.
Angela-Carmen Plăcintar este psiholog şcolar la Colegiul Naţional ,,Vasile Goldiş” din Arad, psihoterapeut adlerian, formator și autor.