Cum îți înveți copilul să-și facă temele eficient și consecvent? De ce strategii e nevoie pentru a-ți ajuta micuțul să scape de obsesii și de obiceiurile urâte? De câtă joacă și de câtă îndrumare spirituală are nevoie un copil? Un răspuns l-ar putea da ”școlile care învață”…
Vă așteptăm la Gaudeamus 2016 cu șase cărți extrem de utile pentru părinți și profesori.
- Ce să faci când… mintea ţi se blochează. Ghid pentru copiii care se confruntă cu obsesii și comportamente repetitive, de Dawn Huebner
Cunoașteți deja utila colecție ”Ce să faci” recomandată de Asociația Americană de Psihologie. Ghidul Ce să faci când mintea ţi se blochează îi ajută pe copii şi părinţi să facă față tulburării obsesiv-compulsive, învățându-i pe cei mici să dobândească abilităţile necesare pentru a se elibera de gândurile şi pornirile compulsive.
- Școli care învață. A cincea disciplină aplicată în educație, de Peter Senge
O abordare nouă pentru politicile educaționale, având ca repere predarea individualizată, adaptarea curriculei la contextul local și renunțarea la didactica axată pe memorare și teste standardizate. Școlile sunt văzute ca niște sisteme vii, a căror supraviețuire depinde de felul în care profesorii, directorii, inspectorii, elevii și părinții lor, dar și administrațiile locale izbutesc să colaboreze și să se adapteze la provocările din jurul lor.
- Copilul şi spiritualitatea. Noua ştiinţă a parentajului pentru o viaţă împlinită şi sănătoasă, de Lisa Miller
Dacă până acum ştiinţa şi spiritualitatea păreau a fi doi poli opuşi, autoarea acestei cărţi reuşeşte să creeze punţi de legătură, servindu-se de studii psihologice de ultimă oră şi de exemple elocvente, pentru a arăta că acei copii care au o relaţie vie cu spiritualul au mai multe şanse de a deveni tineri şi adulţi sănătoşi.
- De la joc la învățare. Cum folosim jocul didactic în educația timpurie, de Marcia L. Nell și Walter F. Drew
Prin descrierea unor experiențe de formare didactică în jocul “autoactiv”, autorii americani demonstrează că jocul nestructurat, bazat pe materiale reciclate, reprezintă nu doar un prilej de recreere, ci mai ales o ocazie de dezvoltare psiho-educațională, de autocunoaștere și de sporire a încrederii în sine a copiilor din grădinițe și școli primare.
- Ce să faci… când ai căpătat obiceiuri proaste. Un ghid destinat copiilor care nu reușesc să scape de rosul unghiilor și alte obiceiuri proaste, de Dawn Huebner
Prin intermediul unor exemple vii și al unui set de instrucţiuni pas cu pas, copilul învaţă să folosească principalele strategii care îi permit să scape de rosul unghiilor, de suptul degetului sau al tricoului, de răsucitul părului și alte obiceiuri proaste.
- Cum să-ți ajuți copilul la teme cu calm și fără stres, de Noël Janis-Norton
Pornind de la o serie de tehnici psihologice („lauda descriptivă”, „ascultarea reflexivă”, „recompense și măsuri”), autoarea demonstrează cum stabilirea unui program previzibil pentru teme poate îmbunătăți nu doar deprinderile de citit, scriere și memorare, dar și motivația și încrederea în sine a copilului.
Leave a Reply